Op 27 juni lanceerde Alfilo Brands de nieuwste pop-up store “The Evolution of Penmanship” in samenwerking met The British Museum en de China First Pencil (Chung Hwa Pencil) in Shanghai. Dit evenement met gerenommeerde westerse en oosterse IP’s, dat plaats vindt in het MoreLab op het Shanghai Shimao Festival, biedt de bezoekers een artistieke en educatieve ervaring. Dit evenement vond plaats direct na de twee maanden durende lockdown in Shanghai. Het was het begin van de hervatting van de sociale en economische activiteiten in Shanghai.
De historische geschriften (gereedschappen/relikwieën) tentoongesteld in The British Museum zijn de inspiratie geweest voor Alfilo Brands om dit evenement te maken. Populaire westerse IP’s, zoals de Gayer-Anderson Kat, de Steen van Rosetta en Renaissance-kunstwerken, zijn te vinden in de Egyptische, Griekse en Renaissance-secties van de pop-up store. Ook kunnen bezoekers in de secties Gaokao (het leven op de middelbare school) en Shenzhou (Chinees ruimtestation) herinneringen ophalen aan hun schooltijd en kunnen zij ervaren hoe ze met speciale potloden in de ruimte moeten schrijven. Het is voor China First Pencil C., Ltd (Chung Hwa Pencil) de eerste keer dat zij op deze manier jongere consumenten aan proberen te trekken. Zij hopen hen aan te trekken door samen te werken met populaire westerse IP’s en zo een nieuwe winkelervaring te creëren en het merkimago nieuw leven in te blazen. Tijdens de opening van het pop-up evenement werden meer gelicentieerde producten uitgebracht.
Met een ruime ervaring in het versterken van merkpartners met creatieve online en offline marketingprojecten in China, overbrugt Alfilo Brands de kloof tussen westerse musea en de Chinese consumentenmarkt. Terwijl de sociale en economische activiteiten in Shanghai hervat werden, hielp Alfilo Brands actief lokale bedrijven te verbinden met gerenommeerde IP-partners in het buitenland. Het “The Evolution of Penmanship”-project tussen The British Museum en de China First Pencil is een goed voorbeeld van hoe zowel westerse als oosterse IP’s kunnen profiteren van een dergelijke marketingcampagne en een offline evenement. Terwijl China First Pencil hun bereik naar jongere consumenten uitbreidt, krijgt The British Museum ook aanzienlijke offline en online bekendheid in het centrale business district in Shanghai.
Alfilo Brands is een toonaangevende IP-licentiehouder en -retailer die de exclusieve rechten bezit op veel van ’s werelds beste kunst- en culturele eigendommen, zoals The British Museum, het Metropolitan Museum of Art, het Victoria and Albert Museum, de National Gallery, het Museum of Fine Arts, Boston en BBC Earth. Alfilo Brands maakt gebruik van de nieuwste wereldwijde mode- en lifestyletrends en selecteert zorgvuldig museumartefacten om IP-thema’s en bibliotheken te ontwikkelen op basis van deze inzichten. Met deze middelen kunnen retailpartners unieke producten en marketingevenementen creëren die aantrekkelijk zijn voor consumenten.